Tradičné RPG, to je podivné spojenie, pod ktorým si môžeme predstaviť kadečo a možno i kadekoho. Buď to môžu byť spomienky na 90-te roky alebo na ranné nové tisícročie. Pokiaľ už pomaly beháte s dôchodcovskou paličkou, tak i ranné roky 80-te. A to máte, čo desaťročie, to trochu iný RP štýl. Bavíme sa samozrejme o počítačových hrách, nie o myšiach a mimozemšťanoch. Guido Henkel je ďalší z radu klasikov, ktorý sa snažia zaujať srdcia nostalgických hráčov. Kto? Ale no tak…


Tento tvorca, hudobník, producent a spisovateľ bol vždy tak kdesi na okraji všeobecnej znalosti. Možno vo svojom rodnom Nemecku je povedomie o jeho existencii väčšie, ale tam už dlhé roky nežije. Produkoval hry (a zložil hudbu k druhému a tretiemu dielu) zo série Realms of Arkania (Das Schwarze Auge), teda onú známu severskú trilógiu, rovnako sa podieľal aj na Planescape Torment. A mimochodom, tá tvár, ktorú vidíte na obale Planescapeu, tak patrí práve Guidovi Henkelovi.

Thorvalla má byť RPG v duchu starých – dobrých klasík, ale zároveň chce hráčom priniesť i čosi nové. Vo svojom základe – ako už názov napovedá – čerpá zo Severskej mytológie. Vo svojej podstate má byť single-player RPG, kde hráč dostane pod ruky celú družinu. Thorvalla by nemala viesť hráča za ručičku, ako to môžeme vidieť v dnešných hrách, žiadny priamy RPG tunel. Skrátka, ten druh RPG kde budete musieť svoju hru ukladať, a to často. Nebudú chýbať draky – ako inak.

Sám seba sa pýtam, či je nutné rozpisovať všetky ďalšie sľubované vlastnosti tejto potencionálne zaujímavej hry. Jednak si ich môžete prečítať na stránke kickstarter projektu, a jednak ich mnoho z vás už určite tuší – „top down“ pohľad, i keď ešte nemajú presne vybranú technológiu – teda nevedia, či to bude izometrický pohľad, úplný pohľad z vrchu, alebo ako bude spracovaná prezentácia sveta – teda predrenderované 2D pozadia kombinované s 3D objektmi a postavami, prípadne plne trojrozmerné prostredie s fixovanou kamerou. Všetko toto je vo fáze rozhodovania. Jasné však majú v tom, že hra bude čiastočne inšpirovaná kartovými hrami (TCG) a ich systémom. Avšak, v žiadnom prípade sa nemá jednať o kartovú hru. Všetko  by malo fungovať ako tradičné RPG, a karty by mali podporovať a rozširovať schopnosti postáv. V hre vám nebude chýbať ani mapa sveta, po ktorej sa dá cestovať. A nie len to. Tak ako v prípade Realms of Arkania i tu sa vám môžu, pri cestovaní mapou, prihodiť rôzne udalosti – nájdete tajnú cestu na základe informácií, ktoré ste niekde získali, budete prepadnutý, prípadne sa vyhnete pasci, na základe niekoho zo schopností vo vašej družine. Klasika.

Thorvalla má však jediný, maličký – ale za to veľmi dôležitý – problém. Projekt znie úžasne a opäť lákavo, avšak Guido Henkel (ako som na začiatku naznačil) nie je tak všeobecne známy pojem ako Obsidian (a jeho kompánia), nemá zvuk Briana Farga, a pritom si pýta 1 milión amerických dolárov. Bolo by krásne, keby sa opäť podarilo zafinancovať RPG projekt s duchom klasických hier tohto typu. Avšak nevidím jeho cieľ reálne. Ako hovorím, najväčší problém bude zvuk jeho mena, ktoré si pamätá (a vie za čím všetkým stojí) naozaj len hŕstka celého ľudstva a herní historici. A potom, je tu aj trochu problém s klasickou fantasy. Ja ju mám rád – stále, ale potom však na jedného mága pripadá 50 ľudí, ktorý sú už touto témou prejedení. Uvidíme.

Dobrých projektov nie je nikdy dosť. Thorvalla vyzerá nádejne, a uvidíme, čo ešte všetko počas kampane Guido a jeho kompánia o hre odhalí. Pozrite sa na kickstarter a rozhodnite…