Někdo z devadesáti tisíc nejbližších přátel Double Fine vynesl ven zprávu o odkladu Broken Age. Odkladu, rozseknutí na dva díly a pokusu o dofinancování vývoje. Krásný sen se Double Fine rozplynul před očima a přišly problémy. Nemají peníze, zklamali polovinu internetu a hra není ve stavu, ve kterém by mohla vyjít. Přesto mě Tim Schafer nenasral.

Vás ano? Daikatana. Duke Nukem Forever. L.A. Noire. Shenmue. StarCraft II. Diablo III. Half-Life 3…

Jde mi o hru a dokument. Videa z vývoje vychází a jsou výborná. Zatím jsem spokojeným backerem. Jestli dostanu hru o pár měsíců později nebo dřív, je mi jedno. Chci, aby byla dobrá. Nikdo si nebude pamatovat že se hra trochu opozdila. Každý si bude pamatovat, jestli byla dobrá, nebo ne.

Na celé té situaci mě fascinuje Schafer. Veterán herního průmyslu se zkušenostmi s velkými i malými rozpočty. Mnohokrát se potýkal s omezeným časem, požadavky vydavatelů a očekáváními fanoušků. Teď vzal peníze hráčů, zariskoval a prohrál.

Po roce vývoje s předem daným rozpočtem zjistil, že:

  • Nezvládne vydat hru včas
  • Peníze mu nevyjdou ani na první polovinu hry
  • Omylem nadesignoval hru na výrazně větší rozpočet
Reálný rozpočet se mohl podle původních plánů pohybovat zhruba mezi 200 a 250 tisíci dolary.

Podobná situace se Double Fine stala i u Iron Brigade. Musel přiletět manažer z Microsoftu a pohrozit zrušením projektu, pokud ho nestihnout dodělat do určitého termínu. O Schaferově neschopnosti stíhat termíny a plnit milestony se zmiňoval v souvislosti s Brutal Legend i Activision.

Pak se můžeme všichni divit, že mu nikdo nedá peníze na Psychonauts 2. Nebo na cokoliv většího.

Tim Schafer mě nenasral. Na Broken Age si klidně počkám. Ale až ta doba přijde, budu se velice rozmýšlet, jestli studiu, které neumí vyjít s penězi fanoušků a nedokáže sestavit rozvrh vývoje, pošlu peníze na jejich třetí Kickstarter. Nebudu sám.