O rôznych kickstarteroch už v poslednej dobe nepíšem skoro vôbec. Zmysel to nemá a vlastne stačí malý tweet, že tu niečo takéto je. Ono totiž často idú tieto kampane presne na ruku nostalgickým typom. Veď dnešné hry aj tak stoja za… dve veci, ktoré aj tak nie sú pekné. Ale tieto kickstarter veci… Aspoň sa tvária zaujímavo. A pokiaľ mi autori povedia, že to má byť CRPG, zasadené do sci-fi kulís – ešte k tomu v duchu klasických „štvorčekových“ dungeonov… Nie je čo riešiť.

Space Shock sa tvári dobre – veľmi dobre. Ešte keď sa uchádzal o pozornosť kdesi okolo Steam Greenlightu, zdal sa mi ako zaujímavý projekt. Všetko spomenuté už mal – keď mi autor odpovedal, že bude možné si svoju partu dobrodruhov vlastnoručne upraviť, vytvoriť a pomenovať… sakra, veď to je presne to, čo mi na dnešných RPG hrách chýba! A ktorá to mala naposledy? No Grimrock.

Keď neskôr – na základe hlasov ľudu – zmenili bojový systém z real-time (bežného pre tento druh hier) na taktický, ťahový systém… no nepodporte takúto hru?! Vedieť, že má za sebou aj slovenskú stopu, nenamáham sa onoho času podávať otázky na Greenlighte mojou uber akčnou broken english :-). Rozumel, odpoveď som dostal a teraz čakám a dúfam, že sa hra podarí. Po úspechu Grimrocku sa zdalo, že by sa viac ľudí mohlo pokúsiť oživiť (na veľkých herných strojoch) tento polozabudnutý sub-typ herného blaha. Už niekoľko rokov vo vzduchu visí druhá Cardhalia (zrejme stále v nedohľadne), Ubisoft sa chystá vydať desiaty diel Might&Magicu a to je tak zhruba všetko. Space Shock má navyše tú výhodu, že je zasadený do sci-fi prostredia. Čo sú kulisy pre dungeon málo vídané, avšak v minulosti občas dobre využité (Captive, Hired Guns a pár ďalších).

Space Shock, aspoň čo sa z doterajších zverejnených materiálov dá súdiť, má základ pevne postavený a už ostáva len získať tých „nezanedbateľných“ 150 000 libier. Nezabudnite teda podporiť kickstarter Space Shocku, zdá sa, že sa to vyplatí!