Plants vs Zombies 2 zaznamenalo za dva týdny po vydání skoro 25 milionů stažení. Dva týdny, jedna platforma. Jen si představte, kam až se to číslo vyšplhá třeba za půl roku, nebo za rok. Až budou Plants vs Zombies 2 na Android, PC, současnou i příští generaci konzolí, nějaká HTML5 verze… Hranice 100 milionů stažení padne velmi rychle. Vezměte si ale jen těch prvních 25 mega. Kdyby pouhých deset procent hráčů utratilo přes mikrotransakce kolem pěti dolarů, máte vydělané miliony.

Za dva týdny a z jedné platformy. A lidé budou určitě utrácet mnohem víc, než pět dolarů a bude jich víc, než deset procent. Někdo do toho vrazí jen dolar, někdo klidně desítky dolarů. Do odborníka na rozpočty her mám daleko, ale nedokážu si představit, že by PvZ 2 stálo nějakou šílenou sumu, nebo že by to chlapci z PopCapu dělali fulltime ve dvě stě lidech od dokončení jedničky. Stát PvZ 2 třeba deset nebo patnáct dolarů, nikdy se toho neprodá 25 milionů tak rychle, na jedné platformě. Pokud by na taková čísla vůbec s placeným modelem hra dosáhla.

Negativní reakce hardcore hráčů na mikrotransakce a (dost necitlivě) provedné sbírání hvězd skrze nucené opakované procházení úrovní úspěchu PvZ 2 na jiných platformách nezabrání. Hru na iTunes ohodnotilo skoro 100 tisíc lidí a půrměrné hodnocení je 4,5 hvězdiček z pěti. Nějakých pár křiklounů v diskuzi ten rozjetý vlak nezastaví. Připravte se, free to play her bude mnohem víc. Na taková čísla si totiž běžná hra v běžné krabičce nikdy nešáhne.