Concept art from sci-fi indie video game The Mandate
Vážení občania vesmíru a všetkých priľahlých dimenzií… Kickstarter je div sveta ku ktorému sme mnohí (v poslednej dobe) tak trochu skeptický. Úspešní autori sa dokážu ako-tak uchytiť, ale úplne nové nápady trochu zapadajú prachom. Ani ten Space Shock to nezvládol – nuž povedzme si, že chalani nemali úplne premakaný marketing. Škoda. To však nie je prípad hry The Mandate, tam všetko šliape ako hodinky… teda úprimne až na pribúdajúce finančné zdroje.

Popisy potencionálne zaujímavých projektov na kickstarteri zo zásady nečítam – najprv. Pozriem video a pridruženú výrobu a ak ma dokážu zaujať, potom uvažujem o nenávratnom dare pre vývojárov (s modlitbami ku všetkým bohom, aby sa to vydarilo a mal som z toho aspoň tú hru :-)). Tím Perihelion Interactive (tiež si spomeniete pri tomto názve na atmosfericky úžasný amigácky sci-fi dungeon?) má veľké plány, ktoré zatiaľ prezentuje veľmi presvedčivo. Atmosférou ich prvého videa sa zjavne odlišuje od toľko typicky amerikanizovaného sci-fi vesmíru, idú skôr po inšpiráciu kamsi na východ. Už predstavovacie video na vás dýcha vesmírnou Matičkou Rusou a sľubuje zaujímavé zážitky. To by ma však ešte úplne nepresvedčilo, čo ma donútilo podporiť tento projekt boli dve technické demá, ktoré majú autori k dispozícií. Tvorba postavy – keďže sa jedná o strategické RPG berúce si inšpiráciu z množstva zaujímavých titulov. Spravovanie vlastnej lode a posádky znie trochu ako FTL a autori uvádzajú i ďalšie inšpiračné zdroje ako Freelancer, či Klingon Academy. Ak by vám však nestačili vesmírne boje, nebudú chýbať ani výsadky na cudzie plavidlá.

Možnosť tvorby postavy a jej histórie sa zdá byť veľmi príťažlivá, samotná tvorba je zábavná a ak bude správne implementovaná do konečnej hry, znie to až príliš dobre. Úprava a výstavba vlastnej lode, už je len bonus k tomu. Ak by ešte nakoniec autori pridali i možnosť pomenovať si niektorých členov posádky…uf… pomaly by sme sa blížili k môjmu vysnenému hernému projektu. Na rozpise autorov som si dokonca všimol niekoľko slovenských mien, vrátane autorky hudby.

Vnucovať sa nikomu, nič nedá. Ale keby som mal tú moc, určite by som ju v prípade hry The Mandate zneužil – a veľmi rád. Vnútiť podporiť tento potencionálne zaujímavý titul je cieľ, ktorý treba nejako naplniť. Áno, všetci si uvedomujeme riziká podpory kickstarter projektov, ale kto neriskuje, nemá sa potom čo hrať. Pretože, nalejme si čistého, produkcie hlavného prúdu stojí v prípade hier za veľké, hnedé… nič. Áno, dávate svoje ťažko zarobené peniaze na dobré slovo a výbornú prezentáciu, ale ak hra dostojí len polovici sľubov, bude to dobre podporený projekt. Musíme v to veriť a dúfať, pretože veľké spoločnosti nám kvalitné hry nepripravia.

Zamiloval som sa do The Mandate po vyskúšaní ich technických demo programov. Skúste to tiež, nič tým nestratíte a ak vás zaujme potenciál skrývajúci sa v tejto hre, určite ju podporte. Bolo by škoda, aby táto hra skončila ako ďalší neúspešný kickstarter.