Pod vplyvom…mesačného svitu…som uvažoval, že by bolo na čase opäť oprášiť kritiku číselného hodnotenia. Lenže potom som sa obrátil na minulosť a zistil, že už toho bolo viac, než by bolo pekné. Koho by ešte bavilo čítať o tom, ako je číselné hodnotenie na dve veci… konkretizovať netreba. Tak si len tak voľne píšem a poukazujem na to, čo som si posledné dni v tom hernom rybníčku všimol.

Tak najprv tie hodnotenia. Nie, nebojte sa, žiadne dlhé filozofické úvahy, len odkážem na to, čo som napísal pod posledným divným hodnotením, kde číslo nekorešponduje s textom. Zombie Driver. Vlastne, malo by číslo korešpondovať s textom, musí? Mám taký pocit, že podľa logiky Lukáša Grygara (viď. jeden z posledných podcastov) ani nemusí. Text recenzie je jedna vec – primárne subjektívna, ale číslo recenzie je objektívna veličina. Ja tomu hovorím chaos. Ale dosť bolo hodnotenia…

…na rade je moje čierne magické svedomie. Čo sa mi samozrejme ešte nestalo. Hral som takto konverziu hry, o ktorej som kedysi prehlásil, že by na PC pokojne mohla vzniknúť. Napísal som o tom i krátky článoček, pod ktorým sa strhla diskusia, občas nepochopená, ale rád podotknem, že som mal pravdu. :) Rovnako ako v posledných slovách toho článku. Lenže, týždeň po dohraní a napísaní recenzie, som začal mať pochybnosti, či som nebol na hru až príliš drsný. Na jednej strane, je to obľúbený svet a miestami som sa pri tej hre aj bavil, na strane druhej stojí spackaná konverzia a fakt, že to ide aj lepšie. Tak som sa rozhliadol po internete, aby som si nejako urovnal svoje pocity. Prišiel som však na to, že internet je v tomto rozdelený podobne ako moje vnútro. Vždy som žartoval o svojich tzv. troch vnútorných osobnostiach, ale asi na tom bude niečo pravdy. :) Ale aj tak je to smutná hra. Po dlhej dobe mohli u Lucasov ukázať, že ešte nie sú za zenitom, lenže nepodarilo sa. Na čo sa snažiť, keď ja tak sa hra predávala ako teplé rožky.

Apropo, teplé rožky. Riccitiello, ten človek spravil z EA celkom sympatickú spoločnosť – po tej katastrofe, ktorou sa stala za tie roky chŕlenia priemerných zlátanín. Z pohľadu hráča to tak jednoznačne je. Lenže nie hráč vládne priemyslu, ale investori a podobná verbež, ktorej nejde o kvalitu hier, ale plnosť ich vreciek. Najsmutnejšie na tom je, že trh im dáva za pravdu. Kraviny (= úplne priemerné, málo zaujímavé hry) ako „Modern Warfare 2“ sa predávajú tak, že to až pekné nie je. Na druhej strane nové značky, originálnejšie koncepty a nápady to majú veľmi ťažké a značne zaostávajú. Na čo sa teda snažiť nebyť chamtivý, nebyť za úplného debila ako Activision. Poviete si, no čo, debil, ale bohatý! Je to o to smutnejšie, že to vypovedá o stave hráčskej demografie – banda tupých hláv. Masa, z ktorej je človeku na zvracanie. Riccitiellova EA má moje plné sympatie, ak sa ho zbavia, pôjde to s hrami ešte viac do horúcich pekiel.

Napokon som rozmýšľal, či obísť alebo neobísť Numa, numa, numa…ehm Numen kauzičku. Len v skratke – krok Cinemaxu zaujímavý, opravnený; „Zeligmanov“ článok otrasný, ako obvykle, reakcia Eurogameru dostatočná a o tom zvyšku radšej taktne pomlčíme. Byť však registrovaný pod rovnakým nickom na mieste kde píšem a zároveň aj na warezáckom fóre považujem za zatemnenie mysle :-) Pirátenie nemám rád…

…, ale niekedy sa mu nevyhnete. Prečo? Pretože vás donúti pirátiť oficiálna, legálne zakúpená hra. Ako napríklad hry od Cenegy. V securome si s tým nevedia rady, nakoniec vám povedia aby ste „odstavili“ nejaké drivery, a snáď by to mohlo pomôcť. Prosím? Ja by som rád softvér, za ktorý som zaplatil, používal bez akýchkoľvek obmedzení! Čo sú to za spôsoby? Ja sa pýtam náhodných okoloidúcich právnikov – je v poriadku, že mi zakúpený softvér nefunguje, a aby mi fungoval mi spoločnosť zodpovedná za DRM odporučí rôzne šamanistické kúsky?! Sakra, keď už toto nie je na žalobu, tak potom neviem v akom svete žijeme. A potom sa všetci čudujú, že pirátske kópie sú výhodnejšie.

Z hernej hudby na rok 2010 som zatiaľ počul len Bayonettu, ktorá je príliš divná na môj vkus (japonský popík?!) a priemerný soundtrack k Army Of Two – The 40th Day.

Hmm, a niekto tu sľuboval dojmy z Mass Effect 2… kde sú? ;-)