guybrush elene never pay more

Remaky frčí, jsou oblíbené a začíná jich být víc a víc. Teď tu máme The Secret of Monkey Island: Special Edition, Bionic Commando Rearmed, předtím Tomb Raider Anniversary, nebo třeba Settlers 2 Anniversary. Na cestě jsou jistě další remaky, reimaginace a podobné lumpárny. Nějaký remake ovšem fanouškům původní hry vonět nemusí. Co tedy voní Kriplům a který remake by chtěli vidět oni?


Overwatch: Remakeovat by se dalo ledaco. Mohl bych tu začít vytahovat jednu starou hru po druhé – určitě bych totiž nepohrdl remakem prvních dvou Broken Swordů, Indiana Jones and the Fate of Atlantis, první plošinovky ze světa Oddworldu apod. To všechno by bylo nádherné, ale já bych chtěl jeden speciální remake. Takový, který by se musel svěřit studiu, které by na něm dělalo s láskou a s citem. Znovu zapřáhnout Nicka Brutyho, Tommy Tallarica a další staré pardály.

A jestli by to byl remake 1:1, nebo by tam byly drobné změny, to už by mi bylo jedno. Včerejší MDK by s dnešní grafikou obstálo i zítra. Snad to někoho napadne a třeba se zase převtělíme do Kurta v sexy oblečku. S ideou permanentně dostupného padáku si moc her nehrálo (napapá mě snad jenom Just Cause) a mít sniperku zabudovanou v nebezpečně protáhlé helmě? Sem s tím!

Zeal: Jéje, takových kandidátů na remake by bylo. Někde by bodla lepší grafika, někde zase lepší engine, v některých případech by se hodilo i převedení do 3D (Jurský park, třeba) a s tím přidání nějakých nových fíčur. Povinně by svůj remake měly dostat všechny, a opravdu všechny adventury, i Red Hell by měl dostat druhou šanci. Jako první bych si zahrál asi Flight of the Amazon Queen, kterou by následovala nějaká klasika od Sierry, a nebo ještě lépe, rozehrál bych Fate of Atlantis. To by bylo najednou na světě skvělých adventur! Asi teprvá pak by se zjistilo, že většina dnešních adventur nestojí ani za bedlu.

Krom adventur bych rád viděl nové Shogo, Blood (!), Duke Nukem 3D, Unreal Tournament, Enemy Territory, Heretica, Hexena, Witchhavena. Po salvě doomovek by přišla na řadu Ultima Underworld a Betrayal at Krondor. U Dungeon Keepera by to taky neuškodilo a samozřejmě v neposlední řadě Stronghold od SSI. No a teď mě napadá asi stovka dalších her. U nových verzí bych nelpěl na 1:1 remaku, autorům bych dal volnost, aby přišli s novými úrovněmi, s novými nápady…

Naopak bych se vyhnul mým oblíbeným klasikám, u kterých remake není třeba. Civilizace, Gods, no vůbec vše od Bitmapů a desítky dalších her, kde hrozí, že by z nové verze nikdo, krom výrobce, neprofitoval, by měly zůstat remaku ušetřeny.

MickTheMage: Remasterovať nie remakeovať (slovenčina dostáva zabrať), to je heslo dňa. Načo opravovať niečo, čo nie je rozbité. Stačí to len prispôsobiť dnešným systémom a rozlíšeniam a pre mňa, za mňa remasterujte všetky dobré hry (a filmy) sveta :-) S citom samozrejme. Nikto si nepraje nejakého Haydena Christensena, ako Vadera po smrti… A okrem toho, vieme kto vystrelil prvý! ;-) Dúfam, že sa chápeme.

Ak by to len predsa chcelo novú verziu starých klasík, bárs aj jemne vylepšenú, tak potom by to mohli byť perly ako UFO: Enemy Unknown, či Stronghold od SSI (resp. Stormfort Studios). Prvá menovaná by si dokonca zaslúžila plnohodnotné pokračovanie… Keď tak nad tým uvažujem, ani nejaký ten remaster starého – dobrého Flashbacku by nemusel dopadnúť najhoršie. Výborná a celkom vytuhlá hra.

Skrátka, podstatný je cit pre vec. Na kvalitnej hre by sa totiž nemalo dať veľa pokaziť, pokiaľ sa na nej nebude príliš experimentovať.

SKACE: Představa předělávky je pro mě natolik odporná, že je mi zle už jenom z uvažování nad ní. Proč by se měla vůbec kdy jaká hra předělávat? Vždyť už ve své době byla tak dobrá, že jsme si ji bezproblému zapamatovali, i přes ty tisíce dalších. K čemu nám bude lepší grafika, když máme nějaké vzpomínky na tu starou dobrou 2D/izometrickou perspektivu? Jemná ruční prácička, kdy každý pixel má svoje opodstatnění, kde i nejblbější adventura vypadala skvěle… Tohohle se chcete vzdát a přejít k polygonovým kopcům s nepřesnou geometrií, potaženými vyblitým texturami v mizerném rozlišení? Já tedy ne.

Vezměte třeba takový Transport Tycoon. Dneska už mu je obdivuhodných čtrnáct let. Za tu dobu se stal terčem několika no-name předělávek s daleko lepší grafikou a mnohem více možnostmi. Žádná z nich neuspěla, dokonce mi v hlavě neutkvělo ani jejich jméno. I kdyby se udělala ta samá hra s lepší grafikou, tak co to bude? Jen prachsprostej kopírák toho skvělého TTčka s jinou, tzn. špatnou, grafikou. Chcete tohle? Já tedy ne a spousta dalších lidí také. Proto už celkem dlouho funguje OpenTTD, kde se původní hra v podstatě vůbec neupravuje, jen byla upravena na novější operační systémy, byl přidán pořádný multiplayer, ale grafika a celý herní systém zůstal věrný roku 1995. Tohle je ta správná cesta, stejně jako třeba Quake Live. Prosím už žádné vydávání Half-Life 1 v source enginu, Duke Nukem 3D: High Resolution Pack a podobné blbosti…

minitroll: Ctěl bych remake staré a zapomenuté hry Fantasy Empires od Silicon Knights(vydalo SSI). Strategická hra na mapě světa, se při konfrontacích vojsk zvrhavala v realtime bitvy, kde hráč přímo ovládal svou vypiplanou postavičku a valil se šiky nepřátel jako…Sauron v Pánovi Prstenů. Alespoň tak nějak jsem si svého klerika tenkrát představoval. Kromě klasického sbírání bodů byla na mape spousta questů, po jejichž splnění následovala odměna, která ve většině případů stála za to. Dále šlo různě pletichařit, uzavírat spojenectví, která byla porušována hned, jak to už mocný vládce nepotřeboval a jal se plenit uzemí bývalého spojence. Samozřejmostí byla možnost bavit se ve stylu Populous – sesíláním různých pohrom na nepřítele.

Zkrátka hra, u které jsme tenkrát s kamarádem vydrželi bez problémů čtvrt roku. K nelibosti jeho otce a firemního účetnictví dělanému v nočních hodinách. S dnešními možnostmi by nebyl problém hru předelat do stejně zábavného koktejlu, s mnohem lepším ovládáním realtime bojů, kde by postavička mohla mít zdaleka větší paletu úderů, ideálně i nějaká smrtící komba. Multiplayer by byl jistě strhující, stratégův vlhký sen.

Doufám, že v si Ubisoftu (který tuším má v současnoti práva na hry od SSI) toto skromné přání přečtou a co nejrychleji se podle toho zařídí :)

Mr. Wáwra: Na remaku Silent Hillu a Half-Life se už pracuje, tím pádem mi ke spokojenosti mnoho nechybí. Snad jen novej Carmaggedon?

montana: Vám ti ani nevím. Všechno už bylo vyřčeno támhle nade mnou a na mě už prakticky nic nezbylo. Chtěl bych klasické adventury ručně překreslené do vysokých rozlišení a bez pitomých příkazů pull/push/whatever, chtěl bych nějakou tu starou doomovku v blýskavé grafice a rozhodně bych chtěl Carmaggedon Super ULTRA HD 3000!!!