giant bomb logo

Blbá otázka? Z dlouhodobého pohledu nikoliv. Nejeden herní vydavatel si ji položil. Na herních webech se dá inzercí dobře připomenout určité cílové skupině, fanoušci si můžou vyřvat plíce v diskuzích a některé weby mají skvělou komunitu. Potud dobrý. V zámku i podzámčí to už ale nevypadá tak hezky jako dřív.

Každý obchodník se bude chtít vždycky zbavit prostředníka. Každá druhá velká firma má svoji digitální distribuci, každý z nás tahá email a nutí do registrací, protože s námi chce mít ten “přímý obchodní vztah”. Kdo by nechtěl.

Jak se k hráčům dostávaly informace? Brutálně to zjednodušme: vydavatel dá informace hernímu webu kde se o tom dozví hráč. Takhle to v budoucnu bude fungovat míň a míň. Herní weby v téhle trojici přebývají. Vydavatel nechce dávat informace jim. Chce je dávat přímo svým zákazníkům.

No neťukejte si na čelo. Rozhlédněte se. Vydavatelé si platí vlastní “redakce”. Mají weby a blogy. Tam píšou nadšené texty o svých hrách. Najdete tam obrázky i podcasty. Videa nedávají webům na FTP, ale vydávají je na svých YouTube kanálech. Natáčí vlastní pořady. Vedou si své malé herní weby.

Hry se exkluzivně odhalují v televizi (Spike/GTTV) a v Game Informeru.

Když dáte exkluzivitu hernímu webu, nebudou o tom mluvit v televizi a nebude to na obálce nejprodávanějšího herního časopisu. Naopak to funguje. Ať se hra oznámí kdekoliv, weby se můžou v opisování přetrhnout.

Vydavatelé nepotřebují herní weby k tomu, aby k hráčům dostaly obrázky, videa, nebo novinky. Kdekoliv se objeví, objeví se i na herních webech. Už dnes jsou studia, která s weby příliš nespolupracují. Protože nemusí. Oni o tom stejně napíšou. Trend vlastní kontroly nad informacemi bude pokračovat.

primo od zdroje

Nenápadná „podprahovka“ Ubisoftu, aneb u nás to máte přímo od zdroje.

Společně s rozšiřováním her a jejich rozpočtů se bude zvyšovat snaha o co největší pokrytí v masových médiích. Rozpočty na inzerci se budou výrazně zvyšovat těžko. Přímou měrou bude klesat motivace na rozšířenou spolupráci s herními weby.

Inzerce nepálí jen weby, ale také například české televize a jiná média. Je jich jednoduše moc a každý by si chtěl z inzertního koláče ukousnout co nejvíc pro sebe.

Proč ten tlak na přímý obchodní vztah se zákazníkem? Protože herní média nebudou hry předobjednávat. Nebudou k tomu tlačit ani čtenáře. Zato vydavatelé… Na konci trailerů je dnes běžně call to action – PREORDER NOW. LIKE US ON FACEBOOK. SUBSCRIBE TO OUR CHANNEL. Občas to působí zoufale.

A když budete lajkovat jak diví, odemknete rozšířenou verzi traileru. Možná.

Až bude dokonáno, až si většina vydavatelů zaháčkuje hráče na svých webech a kanálech, zbude většině herních webů jediná věc.

Nabídnout nezávislý názor.

Postavený na důvěře, osobnostech a zkušenostech.