Vedení GOG.com by potřebovalo vydělat víc peněz. Možná na jachty a Ferrari, ale prezentují to jako snahu dostat na portál víc her. Háček tkví v tom, že GOG neplatí jen za licence a nedělí se s držitelem licence o těch pár dolarů. Poláci se musí v těch hrách přehrabovat sami. Financování testování, kódování, řešení bundlů a shánění dalších licencí je jen na nich. Na tohle si chtějí vydělat slevou.

Výsledkem je přecenění třiceti her, jejichž cena se o pár dolarů snížila. Vedení GOG teď bude experiment pozorovat a uvidí, jestli to jim a jejich partnerům přinese ve výsledku víc peněz. I přesto, že výdělek za jednotlivé hry bude nižší, čehož si jsou vědomi.

Cenový experiment přišel v trochu nevhodnou dobu – není to tak dlouho, co byly na GOG obří slevy na skoro všechno. Spousta hráčů se napakovala a tak bude jistě trvat trochu dýl, než to v Polsku pořádně změří a vytáhnou z toho použitelná data jak pro sebe, tak pro vydavatele.

Zlevnění z šesti na čtyři dolary se týká: Alien Shooter, Celtic Kings, Commandos Ammo Pack, Constructor, Empire Earth, Knights and Merchants, Litil Divil, Lords of Magic, Lords of the Realm, Mobile Forces, Myst: Masterpiece Edition, Outcast, Personal Nightmare, Realms of Haunting, Rollercoaster Tycoon, Symon the Sorcerer a Waxworks.

O celé tři dolary, z deseti na sedm, šly tyhle kousky: Broken Sword 4: The Angel of Death, Ceville, Evil Genius, Haegemonia Gold Edition, King’s Bounty, Moto Racer 3, Red Baron Pack, Shadowgrounds, Sherlock Holmes, The Incredible Machines a Warlords Battlecry 3.

Naděje GOG je, že si hráči nekoupí jen jednu levnou hru, ale přidají k tomu ještě nějakou, ideálně dražší. Pokud bude experiment fungovat, budou mít na účtech víc peněz a budou moct na GOG dostat víc her rychleji. Přecenění to není nijak závratné. U všech třiceti her je nová cena nižší o dva nebo tři dolary. Žádné velké a drahé hry se slev nedočkaly, ale právě na těch dražších hrách to asi bude stát. Do košíku k Alanu Wakeovi si dáte jedny Commandos.

Nejen trvalá změna ceny, ale i krátkodobé slevové akce dokážou vdechnout život nejen do skomírající hry, ale také do bankovních účtů. Vzpomeňme na příklad Runic Games a Maxe Schaefera:

“Zjistili jsme, že se nám o několik tisíc procent zvednou prodeje hry i zisky, když je hra ve slevě a počet prodaných kusů se pak i několik týdnů skončení akce drží zhruba na dvojnásobku normálu.”

Je fajn vidět, že se už i GOG nebojí trošku poštelovat s cenou, po vzoru Valve. Jenže zrovna Valve tam má mnohem víc prostoru, když jejich hry stojí několikanásobně víc, než průměrná stará hra na GOG. Tohle není žádná víkendová akcička, ale trvalé přecenění třiceti her. Snad se to klukům sousedům vyplatí. Protože kdo by nechtěl na GOG vidět víc starších kousků?