Co by byla Kultura Kriplů za blog, když by jsme tu nenapsali o jiném. Cyborgmatt.com je pro mě jediný blog, který znám, kde najdete přesně(!), co obsahuje nový patch. Pro úplnost doplním, že se jedná o patche do Doty 2, ale nebojte se, tomuhle porozumí i člověk co Dotu (2) nikdy nehrál a na Steamu má 15 pozvánek.

Jak se věci mají.

Tak věci se mají asi takhle: I když původní plán Valve byl takový, že Dota 2  už dávno neměla být v betě, tak stále je. Ale hoši ze Seattlu nezahálí a pravidelně (samozřejmě až na výjimky), hráči dostávají ke konci každého pracovního týdne i patch. Je několik cest jak zjistit, co je nového v patchi, který dosahuje velikosti 50-200 MB.

  • spustíte hru a zjistíte co je nového (bohužel 90% nového obsahu neuvidíte)
  • půjdete na oficiální blog Doty 2 , kde o každém patchi napíšou pár řádků, popíšou 2 nové fíčury a představí nového hrdinu, pokud patch nějakého přináší … (ano stále nemáme všechny hrdiny z původního módu Warcraftu 3
  • najdete oficiální changelog nového patche (na developer fóru nebo zase na oficiálním blogu), ale vypadá to asi takhle:

……
– Added a post-game Match Quality survey panel.
– Added an icon to backpack slots if that item is currently equipped.
– Fixed the courier delivery icon popping when the courier collected stash items.
– Fixed courier delivery being delayed by 0.5 seconds if there were no items to get from the stash.
….
a seznam pokračuje dalšími 30 řádky. Prostě nuda.

  • a nebo jdete na cyborgmatt.com !
Proces tvorby blogu

Jak věci chodí

Letos v lednu to byl rok od založení blogu. Brit Matthew Bailey coby Cyborgmatt, popsal situaci, která předcházela vzniku v jednom rozhovoru na Gosugamers. Nový patch se vždy probíral na subredditu Doty 2 a Mattovi bylo jasné, že hodně věcí Valve naschvál zapomíná zmínit. Od jeho prvního komentáře, kde zmínil, co je ještě nového v patchi, mu bylo jasné, že hráči chtějí vědět víc. Reddit Mattovi samozřejmě nestačil, nastal čas pro vlastní blog.

A co tedy blog cyborgmatt.com nabízí, že dělám takové haló? Občas se říká, že obraz vám řekne víc než tisíc slov. Najdete zde obrazem nové fíčury samotné hry (nové možnosti pro streamery, nové statistiky, možnosti replayů, nové části tutoriálu), nová „tlačítka“ ve hře, nové animace postav/spellů, částicové efekty, nové modely postav, nové popisky, zvuky/dabing atd. Prostě hromada věcí, které mohou být použity ve hře třeba až za měsíc. Hráči aspoň vidí, na kterém hrdinovi/funkci hry teď v Seattlu dlouhodobě pracují. Je to zkrátka vše, co za týden fanoušci (pokud jde o kosmetické předměty v obchodě) nebo ve Valve stihli udělat.

Import nového hrdiny teď trvá strašně dlouho, protože krom toho, že se musí vymodelovat a rozanimovat, se musí naučit reagovat na vše, co už ve hře je. Tím pádem každý hrdina trvá déle a dále. Dál se v dotě rozjel stejný obchodní model jako v Team Fortress 2. Lidé se šikovnýma rukama tvoří kosmetické předměty a hráči si je kupují. Profitují všichni. Hlavně Valve. Ale zpátky k Mattovi.

Kam věci spějí?

Good guy Cyborgmatt

Cybormatta jsme mohli potkat na druhém Internationaluv USA, o kterém jsem psal na podzim tady na KK. Tam, mimo to že jsme konečně viděli, jak vypadá (fotka napravo), si ho pozvali jako VIP do kanceláří samotného Valve. Sám říká, že podíval na živý vývoj Doty 2 a než ho chytili, tak si zkusil Half-life 3.

Matta při práci lze pozorovat na twitch kanálu, vždy když extrahuje novinky z nového patche. V posledních týdnech se stal i tváří oficiálního teamu studia Beyond The Submit, které si mimochodem vybralo peníze na obdobě Kicstarteru Indiegogo.Jelikož všichni známe politiku Valve, tak můžeme předpovídat, že Cyborgmatt bude mít ještě hodně práce, než se Dota 2 zbaví nálepky Beta. Vlastně lze říci, že jeho služba komunitě nikdy neskončí, protože při tvorbě druhé Doty Icefrog mění a vylepšuje i původní mapu do Warcraft 3. Jednou za pár měsíců ze lehce pozmění statistiky větší či menší části předmětů a hrdinů a přidá se nový obsah. Při nekonečném hledání rovnováhy se hra neustále mění a měnit bude. Nezbývá než popřát hodně štěstí při tvorbě blogu!