Podle některých analytiků je budoucností herního průmyslu smartphone platforma, a nejen ona, i interaktivní televize je prý budoucností her. Co nám z toho plyne? Tak například to, že konzole, ani PC podle těchto analytiků nebudou v budoucnu ta number one platforma, kterými jsou dnes. A co nám z toho tedy plyne?

V budoucnosti, až se mobilní telefony dostanou do skutečně majoritního postavení na poli videoherní zábavy a televize už nebudou jen těmi zobrazovacími zařízeními, skrze něž se nám do obývacích pokojů snaží dostat jedna telenovela za druhou, by to podle oněch analytiků mělo vypadat tak, že si budeme muset vystačit s hrami, které nejsou ani trochu podobné těm, které dělali (a stále dělají) Raveni. Označovat je jako hardcore by asi nebylo dvakrát moudré – pro každého je hardcore něco jiného -, takže to neudělám.

Když to vezmu extrémně zjednodušeně: většina her na mobil jsou malé jednoduché hříčky, jejichž hratelnost spočívá v jednom zmáčknutí obrazovky v tom správném momentě, hry na iPad na tom nejsou o moc lépe a jaká zábava je skotačení před televizí, to už nám předvedl Kinect.

Budeme mít ale v této ne dvakrát růžové herní budoucnosti na výběr? Já bych řekl, že budeme. A to i když se hry na mobil, iPad, iTV budou dělat v poměru 99:1; jedničkou budiž PC, konzole a např. handheldy (přežijí-li). Oni totiž hráči „složitějších“ her tu vždy budou, a s nimi trhlina na trhu, kterou bude třeba zaplnit. Takže zpráva, že konzole zmizí, nebo že PC hraní konečně umře, je asi stejný nesmysl, jako že my hráči, co rádi v tmavých koutech smažíme několikahodinové pařby, budeme v budoucnosti odkázáni na Sudoku na zbrusu novém iPadu 25 3D.

Faktem je, že počet hráčů neustále narůstá. To, že se směr herního průmyslu naklání ve prospěch mobilních zařízení, svědčí jen o tom, že většina těchto nových hráčů nemá a ani nikdy neměla zájem o hraní desítky hodin trvajících RPG, složité pobíhání v labyrintu plném pekelných příšer, či hraní Deus Ex. Zvětšující se herní průmysl, a tím zvyšující se počet „casual“ hráčů, pro nás znamená jen to, že se budeme častěji setkávat s články, jejichž titulky budou hřmět: PC je death, a Sbohem, konzole, stačí nám iPad. Nic víc se nestane, podobně jako když na přelomu tisíciletí otěže převzaly konzole a PC hraní údajně umřelo, ale vlastně neumřelo.

Raveni tu budou stále.