Myslíte, že je možné zkřížit badass Gears of War herní styl, epické scifi kulisy a totálně techno(od slova technology) budoucnost, obří gundam style roboty a narvat to všechno do jedné hry a vytvořit z toho jeden fungující celek? Ano, to je taková šílenost, že existuje jen jeden národ, který by to mohl dokázat, aniž by se neztrapnil: Japonci!

Platinum Games není třeba zkušenějším hráčům a lidem, co alespoň trochu sledují herní dění nějak sáhodlouze představovat. Mají za sebou brutální šílenství na Wii jménem Madworld, kde šlo soupere mimo jiné „ubrousit“ o jedoucí vlak a špičkovou fantasy mlátičku Bayonetta, která sbírala vysoká hodnocení po celém světě. Teď se rozhodli, že je na světě málo her s roboty, mrkli co v západním světě zrovna letí a naservírovali to s precizností a propracovaností, že sám západ se svými nezvedenými pokusy a napodobeninami 3th person stříleček, zůstal civět s otevřenými ústy. No…nebo by alespoň měl.

O co tedy jde? Hráč se chopí ovládání robot-suitu člena speciálních jednotek, který umí zatracenou spoustu věcí. Od rychlé jízdy pomocí trysek, po speciální bullet time, ve kterém se vám označí nepřátelé, pro lepší střelbu. Dále několik druhů granátů, přičemž ten EMP je konečně použitelný, narozdíl od jiných her. Zvláště na znehybnění nějakého silnějšího subbose je ideální. Hra se s nikým moc nemaže a i na normal obtížnost lze poměrně rychle zemřít. Dále je k dispozici klasický střelecký arsenál od rychlopalných pušek, přes kulomet k brokovnici. A protože jsme v budoucnosti, je to samozřejmě all-in-one, po přepnutí se vaše zbraň jednoduše přetransformuje do jiné. Efektní a účinné. Při velmi blízkém kontaktu s nepřítelem, jsou tu k dispozici údery zesílené robo-suitem, ovšem pozor, stejně jako u jízdy na tryskách lze přehřát reaktor. Nic tedy není nekonečné(ani náboje ne) a přímo to vybízí k taktičtějšímu využívání.

V praxi to vypadá tak, že bitvy probíhají v obrovských halách, ne nepodobných těm Mass Effectu, kdy strop je tak vysoko, ze zde bez problémů létají výsadkové lodě, přivážející další nepřátele. A tady začíná ta pravá jízda, hrač obklopen spolubojovníky – řadovými vojáky bojuje vždy proti obrovské přesile, všude něco bouchá, ve zduchu létají zbytky rozžhaveného kovu a do toho vás kropí stacionární kulomety a mechové ovládaní nepřáteli. Obojí přitom nejsou jen kulisy, ale lze se toho byť s nemalými obtížemi zmocnit a značně si tak ulehčit práci. Do vřavy občas vlétne nějaký ten subbos, v jehož zaměřovači hráč vydrží jen několik sekund. Tedy naživu ;) Takže přichází ke slovu i nějaká ta taktika. No a když se zdá oblast vyčištěna přijde boss. Totiž BOSS. Obří kovové monstrum(leadeři Platinum Games pracovali pro Capcom, takže to není náhoda), které musíte po částech ničit a když s vítězným uráááááá a vyčerpanou většinou nábojů zničíte konečně jeho reaktor, přetransformuje se do něčeho mnohem vražednějšího. A tak je to správné, tak to má být!

Závěrem bych rád řekl, že si mě tahle poněkud zapadlá a neznámá (na to, ze vychází už v říjnu) hra naprosto získala, boje jsou správně frenetické a adrenalin jede na vysoké otáčky. To vše v atraktivním balení velmi povedeného zpracování, umocněném skvělou hratelností. Už dlouho se mi nestalo, abych demo po dokončení nastartoval okamžite znovu..a pak znovu. Čistá radost ze hry. Nářez! Osobně kupuji hned první den, co bude hra k dispozici.

Ps. Demo je k dispozici jak na Xlive, tak na US PSN. A pro mnohem lepší užití dema skutečně doporučuji tutoriál.