Je to zaujímavé. Myslel som, že už som z toho „tešenia sa“ na nejakú hru vyrástol. Jednoducho, už som sa na hry pozeral ako na „ďalšiu zaujímavú vec“, ktorú by som si rád zahral. Žiadne emócie, radosť, zlosť, či nechuť v tom už nebývali. Niekedy prekvapenie nad rozhodnutím autorov (XCOM ako FPS a reštart série), ale príliš ma to netrápilo. Až do momentu než dnes, skoro ráno, Todd Howard predstavil novú hru zo série Elder Scrolls. Tá detská radosť z oznámenej hry bola späť. Po dlhých, dlhých rokoch. Nedalo mi to, a tak som si trochu zauvažoval v medziach ponúknutých teaserom…


Skyrim je severská, ľadová zem. Už z predchádzajúcich dielov Elder Scrolls vieme, čo môžeme zhruba očakávať, čo sa týka architektúry a rázu krajiny – niečo inšpirované severskými národmi Európy. Trochu škoda, určite by boli po výtvarnej stránke zaujímavejšie exotickejšie provincie Tamrielu (resp. teraz už len kraje, keďže Impérium ako také sa rozpadlo). Opäť sa teda budeme pohybovať v relatívne povedomom priestore.

Úvodné slová sú síce zahalené tajomstvom, ale ja osobne odhadujem, že centrom diania bude invázia z Akaviru – pravdepodobne. Nie je úplne jasné, či sa vrátia draky, pretože oni nikdy z Tamrielu nezmizli. Avšak ukazovali sa málo, viac-menej sa nestarali do ľudí. Pokiaľ si dobre spomínam posledný drak, ktorého mali možnosť vidieť aj hráči, bol v Redguarde. Prečo Akavir? Jednak už v minulosti niekoľko krát napadol Akavir Tamriel. Jednak sa tento kontinent tiež prezýva „Dragon Land“ (Dračia zem). Medzi jeho obyvateľov patrí „hadí ľud“, či tzv. „tiger-dragon“, ktorý ovládli červených drakov. Ak sa chystá invázia (čo naznačovali aj „klebety“ ľudí v Cyrodiile, potom určite privedú drakov zo sebou.

Dragonborn – takto boli označovaní cisári zo Septimovskej dynastie. Je jasné, že centrom diania bude ďalší „Dragonborn“. Avšak nie je jasné, či bude hráč nový „Dragonborn“ alebo bude súčasťou príbehu a teda bude tomuto novému hrdinovi asistovať. Osobne by som bol radšej za druhú možnosť, čo súvisí i s mojim pohľadom na Elder Scrolls a prominenciu príbehu v celej sérii.

A príbeh je to, na čo som zvedavý najviac. Pevne totiž dúfam, že Bethesda bude pokračovať v trende svojich klasických hier a príbeh bude len na pozadí. Nebude prominentný, ale bude doplnkom k formovaniu vlastného hráčskeho „príbehu“, tak ako sme to mali možnosť vidieť v predchádzajúcich hrách. Milujem hry od Bethesdy, ale ak dôjde reč na príbeh – ucelený, uzavretý – povedzme lineárna narácia, to je vec, ktorú v Bethesde robiť nevedia. Nemajú na to ľudí a schopnosti. Okrem toho, priamočiary príbeh nepatrí do Elder Scrolls hlavnej série. Je to však môj pohľad a chápanie TES ako takého, nič oficiálne – len jedno očakávanie. Očakávanie, ktoré zahŕňa množstvo nových kníh a príbehov do „Lore“ celého sveta, nie však jednoliaty príbeh.

Herný systém zatiaľ ponechávam na vedľajšej koľaji. Z teaseru sa o ňom nič nedozvieme, mne osobne ostáva len dúfať, že viac jednoduchšie ako Oblivion to snáď nebude. Ostatne, konečne sme sa vrátili k pomenovaniu série podľa provincie, takže snáď mierny návrat k systému Morrowindu alebo nebodaj Daggerfallu? Snívaj chlapče ďalej! Aj ja si myslím. :-)

V každom prípade uvidíme čo nám najbližšie mesiace prinesú…