Když jsem s drobným zpozděním dorazil do středověké krčmy Anno Domini 1471, s obavami jsem si říkal abych tam nebyl já, 6 lidí a obsluha. To se naštěstí nejen nepotvrdilo, ale bylo naopak tak narváno, že si nebylo kam sednout a pomalu ani stoupnout. Účast byla abnormální přišli téměř všichni registrovaní, což se stává jednou za 10 000 let. Naštěstí se mne hned při příchodu ujmul Míra Buchta z EA(narazil jsem na něj před krčmou) a vysvětlil mi jak to stojí a běží. Shrábnul jsem Bioware body i program akce, dal si kvasnicové pivo (nebylo vůbec špatné) a začal „nasávat atmosféru“. Program už byl v plném proudu, právě probíhala za účasti kluků z EA přednáška o Bioware , jejich způsobu práce, vlivy na tvorbu atd. Rozdělení místností , alespoň zpočátku, bylo: přednášky – krčma na volnou zábavu – místnost s notebooky na ochutnávku Dragon Age: Procitnutí.

Elfové si mnuli ruce

Mezitím jsem se srazil s Mr. Wáwrou, který dorazil přede mnou. Chvilku jsme si povídali, ukořistili místa k sezení a vedle se přednáška mezitím zvrhla v kvíz. Velmi obstojně moderovaný Tomášem Zvelebilem (ano, to je ten hoch, co je u fans původního Score na listině smrti), následovala zajímavá diskuze o herním byznysu s mixem novinářů, zástupců EA, nějaký ten vývojář a dokonce i korektor Dragon Age. Zde snad jediná větší výtka – reprosoustava byla špatně umístěna, takže díky všeobecnému hluku (přes 100 lidi bude logicky těžko potichu) si hlavně diskuzi užily jen první řady, což mi přišlo škoda. Stačilo by mít více reprobeden, které by byly vždy rozmístěny po určitém úseku a mohlo to být v pořádku. Tak příště! :)

Diskuze

Paraelně s tím probíhaly v prozatím pro veřejnost uzavřené (někde na webu jsem četl, že o vyzkoušení Dragon Age: Procitnutí nebyl zájem, což je nesmysl) místnosti s notebooky rozhovory pro pořad Gamepage. Na nátlak několika podezřelých individuí, které raději nebudu jmenovat, jsem dopil pivo a šel se také historicky znemožnit. Stejně mě vystřihnou a pokud ne, alespoň jsem udělal reklamu KK, kde ihned po odvysílaní očekáváme nápor teenage fans.

Po skončení, řekněme, kulturních aktivit, začala volná zábava. Zde se projevila příjemná a uvolněná atmosféra, kterou tak dobře znají fanoušci různých Conů a podobných akcí – v podstatě můžete přisednout k úplně cizím lidem, za chvíli najdete společné téma a za půl hodinky už se bavíte jako kdybyste se znali roky. Dále byla otevřena místnost s notebooky (limit na hraní byl 30 minut, protože pak hráč dorazí k důležitému příběhovému zlomu) a začalo se vesele hrát na stojanech s X360 verzi Mass Effect 2. Naplno se také rozjela krčma, která obveselovala hosty kromě jídla a pití také středověkou kapelou, slušně rozjetými tanečnicemi a točením ohňů. Plus jeden zápas Sumo :)


Dirty dancing

Volná zábava pokračovala úspěšně až do noci(akce začínala ve 14.00), kdy už se tři místnosti slušně vyprázdily a šlo volně korzovat dle libosti. Případně hrát něco na způsob hospodského plátýnka a rozjíždět skupinové diskuze o etičnosti a psychologickém dopadu DLC, již umístěných na disku hry(Bioshock 2). Obsluha už asi začínala být unavená, protože se nás pokusila zničit stále se zvětšujícími panáky hruškovice (Jarda Faltus: „Ty vole, to je lampa!“), což jsme ovšem vykontrovali výbornými lívanci. Mezi hosty začala také kroužit kartářka, která byla v jednu chvíli na roztrhání. Mimochodem, zajímalo by mě, co předpověděla Honzovi Modrákovi, protože přestože nevypadal moc společensky unaveně, krátce po vyložení karet zmizel s výkřikem „Už musím běžet!“ do noci :)

Obvyklí podezřelí

Celkově bych akci hodnotil jako velice povedenou, organizace šlapala, technické závady žádné, obsluha fungovala, atmosféra příjemně neformální. Jen tak dal EA CZ!