make love, not warcraft

Návykovější než opium, uspokojivější než sex s prezidentovou dcerou a časově náročnější než péče o stařeckej chrup. Možná i takhle se dá popsat MMORPG. A jak se tenhle špecifickej žánr videoher zamlouvá lidem z Kultury kriplů?

Mr. Wáwra: Lehce misantropní osoby vyznávající řád a organizaci rády pohrdnou timhle výkonnym vysavačem peněženky. Překvapivě. Neustále se měnící svět, kterej na hráče „nečeká“ (=nutnost neustále hrát), často potřebná kooperace s lidskejma hráčema, smyšlený fantasy (většinou) prostředí.. Neexistuje ani jeden důvod, proč bych měl k nějakýmu MMORPG byť jenom čuchnout. Čimž samozřejmě netvrdim, že jsem člověk misantropní, vyznávající řád a organizaci. Jenom se úspěšně držim od MMORPG co nejdál. Dyžtak do mě zkuste šťouchnout až vyjde GTA jako MMORPG.

SKACE: Nevím, kdo na tom co vidí, kromě placenýho 3D chatu to není nic, čemu by se měla věnovat větší pozornost. Ano mluvím o té menšině napůl hráčů a napůl blbečků obhospodařující své profily na libimseti a podobně. Co může být zábavnější, než běhat v „prázném“ „světě“ a pořvávat PARTY! PARTY!, čekat až se nějaké slabší kuře přihlásí, bude vás zdržovat, zpomalovat, krást XPčka, krást looty, přidá si vás do friend listu a každý den vás bude znovu a znovu otravovat s přitroublým: Čau, jak se máš? Jdeš dneska na raid? A ty už jsi tam dneska byl, že se mnou nechceš jít?…

Jednou za rok do toho vždy spadnu, v lepším případě zadarmo, ale do týdne až 14 dní z toho rychle vystřízlivím. Vždyť to není plnohodnotná hra, ale chat se zoufalci, sedícími >5 hodin denně s bagetou v hubě a jednou rukou píšící LOL, ROFL bez jakéhokoli náznaku smíchu… MMO je největší herní žumpa, alespoň do doby, kdy budou dělané jako WoW, a jiné klony. Proč nejsou MMOčka jako např. Test Drive Unlimited, Trackmania a podobné hry, kde nezáleží na hodinách klikání na oblůdku, ani na náhodném padání lootu, ale jen o umu? Asi toho chci moc… Proč je vlastně Tabula Rasa tak vyjímečná, že jí stavějí mimo ostatní MMORPG? Já v tom vidím to samé – clickfest.

MickTheMage: Umierajúc pri pohľade na všetky tie MMORPG, si vždy hovorievam: „Na čo, pre bohov, na čo?!“ Čo je zábavné na ľuďoch, ktorý behajú v tom veľkom svete, nad hlavami majú divné mená a absolútne sa s tým svetom nedokážu stotožniť. Oni vlastne tú hru kazia, i keď normálne to vyzerá, že si ju užívajú. MMORPG je nešťastím, nedoriešené, nedotiahnuté a o to horšie, že stojí práve na živých ľuďoch, ktorí sú v mnohých prípadoch ako totálny idioti. Age of Conan je pre mňa najsmutnejším príkladom, toho, že MMO je skrátka pre RPG smrteľne zlá voľba – pritom logicky by to mala byť tá správna, však. Z povahy a histórie RPG ako fenoménu. Nie je.

Práve pri Age of Conan mi napadlo, o koľko to mohla byť lepšia hra, keby sa celý čas sústredila len na jedného hráča, keby rozpracovala príbeh a svet tak, aby vyhovoval jednému hráčovi. Jednak Funcom má skúsenosti s rozprávaním príbehov, a jednak ten potenciál bol cítiť z tej „single“ tutoriálovej časti hry. Je to dvojnásobná škoda, obzvlášť keď Howardow svet nie je ten klasický „fantasy“ šťastný domov pre každého a dalo by sa v ňom vymyslieť veľa zaujímavého. Grafická a výtvarná stránka hry boli bezchybné, hudobný podkres vynikajúci, avšak je to MMORPG a na tom všetko stojí a padá.

Pri MMORPG je hráč príliš závislý od ostatných, musí sa prispôsobovať tempu a požiadavkam – väčšinou. A to rozhodne nie je moja predstava o užívaní si hry. MMO je založená na ľuďoch a pokiaľ nemáte šťastie na spoluhráčov, a ľudí, ktorý ten svet potom obývajú – je také hranie skôr smutnou prehliadkou ľudskej blbosti :-)

minitroll: Bohuzel/ bohudik, nemam s timhle zroutem casu a penez osobni zkusenost, ale byvaly kamos tomu uplne propadl a opravdu nema prakticky zadny zivot. Ma doupe na Praze 10, vypada mastne a po prichodu z prace sedi a hraje. A hraje…A ..hraje. Taky ma problem se bavit o necem jinem, nez o raidech a levelech. Ma uz asi treti postavu. Takovy normalni IT z UPC. Hm. Zavislost ma podoby rozlicne.

montana: No experience, no opinion.

Overwatch: Prvně jsem hrál World of Warcraft. To bylo moje odpanění MMO žánrem. Extrémní nadšení a radost z něčeho nového za nedlouho vystřídalo znechucení z repetitivní činnosti a nastoupila nuda. Pak přišla Tabula Rasa, která byla plna originálních nápadů, ale zároveň to bylo pořád stejné. I přes zajímavé nápady nastoupila časem nuda. Teď žádné MMO nehraju a čekám. Na co? Ultimátně čekám na MMO hru z univerza StarCraftu, která je podle některých indicií ve vývoji. A mezitím si možná zkrátím čas nakouknutím do Staré Republiky.