Minulý pondělí (sorry za to zpoždění) zorganizovala místní pobočka EA předváděčku multiplayeru pro lidi z různých herních magazínů. Ačkoli původní kripl-výprava měla být masivní, bohužel nakonec byla minimalistická a do herny jsem dorazil sám. Jaký to bylo ?


Na místě se sešla hromada různých lidí z českých i slovenských netových magazínů a blogů plus pár fanoušků z komunity, celkem se nás sešlo cca 24, takže základ pro solidní masakr 12 na 12 by byl. Hrálo se na PCčkách připojených na server DICE ve Stockholmu, kdy nám Švédové celkem plynule přepínali herní módy i mapy, abysme si to užili jak se patří. A stálo to za to.

Protože si myslím, že je zbytečný tu popisovat hru do podrobna, podrobnosti o všech módech, zbraních atd. si koneckonců snadno přečtete na dalších desítkách webů, tak vám tu shrnu svoje pocity z hraní. Hned na úvod bych vás upozornil na jeden svůj zásadní nedostatek jako kompetentního MP hráče a to, že MP moc nehraju :-) V současný době hraju v mulťáku jen BF: Bad company 2 a bohužel nemám zkušenost s COD Modern Warfare 2, což bude zřejmě hra novýmu MOH nejbližší.

Řeknu to jednoduše, takle hra je proti BFBC2 strašnej masakr. Mapy jsou malinký (hráli jsme jich několik, od velmi nepřehlednýho slumu po zasněženou arktickou mapu) a díky tomu, že po nich pobíhá najednou 24 lidí je akce fakt intenzivní. Prostředí je zničitelné kosmeticky, občas narazíte na nějaký ty stacionární zbraně a občas taky narazíte na vychytávku typu malý díry ve zdi ve výši očí, ze který se dá střílet. Mapy jsou celkem pěkně vyprofilovaný i vertikálně, takže není problém pobíhat po střechách, případně se krej za terénní vlny a podobně. Vozidla ve hře nejsou a i když jízdu v tanku v battlefieldu miluju, v takhle koncipovaný hře by byly zbytečný, mapy jsou vysloveně ušitý na míru pěchotě.

K dispozici máte tři povolání – rifleman, special ops a sniper, které se liší hlavně nabídkou zbraní. Rifleman je základní voják střílející primárně puškou, special ops má možnost využít raketomet a sniper má přístup ke sniperkám. Zbraně jsou klasický, všichni je známe, od základů jako je AK-47 nebo M4 přes kulomety typu M60 až po sniperky. Co mě potěšilo je snadná modifikace zbraně při respawnu – vyberete si hledí (kovová muška / red dot / 4x dalekohled), můžete si na pušku hodit tlumič nebo si i vzít větší zásobník. Všechno je udělaný uživatelsky přítulně a tak, abyste to mohli udělat rychle a zbytečně vás to nedržovalo.

K těm povoláním bych teda měl jednu výtku – nevím na co je vlastně speciálovi raketomet když tu nejsou vozidla ani zničitelný prostředí. No a sniper je proti BF BC2 takovej snipovací kulomet, spíš než to, co si představíte pod sniperem třeba z BF BC2. Prostě si vezmete odstřelovačku, dáte si na ní třeba red dot a můžete na dálku celkem pohodlně střílet se slušnou kadencí a vyšší účinností než u běžný útočný pušky. Herní módy jsou čtyři a zahrnují týmový deathmatch, útok / obranu určených míst po určitou dobu, kontrolu nad zónami a nakonec scénář požadující splnění určitých úkolů.

Osobně jsem po těch dvou a třičtvrtě hodinách odcházel z herny směrem do hospůdky k dalšímu pokecu se spoluhráči a s lidmi od EA spokojený. Multiplayer v MOH mi příde jako nekomplikovaná, vysloveně relaxační záležitost, která poskytuje dobrou alternativu k BF Bad company 2, kde člověk přece jen musí postupovat opatrně, při hraní nejde jen o akční střílení, ale o plnění dalších úkolů v rámci povolání a kooperace je tam prostě nutná. V MOH si vezmu sapík a jdu kosit. Je ovšem otázka, jestli tenhle styl sedne každýmu a jestli MP v MOH je zajímavější než MP v COD MW2 nebo v Black Ops, který přídou zanedlouho. To bohužel nevím. Ale jak jsem řekl, z mé strany palec nahoru. Hře i místní EA.

P.S. ten nahoře na tý první fotce za to všechno může :-) Najdete ho třeba i na twitteru @chrupi