Logo screen for Bliur Overdrive

Activision se mobilních titulů štítí jako čert kříže a nejnovější kousky ani nedělá on, jen to licencuje Marmeládě. Ti vzali jeden specifický prvek Bluru. Zbytek si vystřihli podle stokrát ojetého mobilně fejsíčkového mustru, který mě rozzívá už jen když ho vidím. Blur Overdrive především není port původní hry 1:1, což je škoda. Takhle máme čest s něčím, co připomíná Mashed, Rollcage a Micro Machines, ale hratelností je to od těchto perel příliš daleko.

Nový Blur vidíte z vrchu, jezdíte po krátkých tratích, máte zbraně a power upy. Přijde mi, že z Bluru jsou tady snad jen stejné power upy, jinak je to celkem jiná, na rychlo spíchnutá hra. Designově ostatních prvků přitom připomíná velké hry z konzolí – kupujete a vylepšujete auta do aleluja, jezdíte na různých tratích, bla bla bla… Všechno jste viděli už stokrát.

S Blur Overdrive mám pár větších problémů. Prvním je ovládání. Jedním palcem ovládáte kompletně celý pohyb auta, druhou rukou naťukáváte power upy. Naťukávání power upů je v pohodě, ale teda to řízení mi nesedlo ani trochu. Auta navíc docela plavou a jednoduše vás někdo otočí nebo sestřelí, takže je to spíš frustrující, než cokoliv jiného.

Tvůrci tady vyčůraně použili otravný koncept “energie” i na takové prkotiny, jako je vylepšování částí auta. Koupíte si nějaký upgrade, ale nemůžete ho používat. Přivezou vám ho až za pár minut. Chcete to urychlit? Musíte vysolit zlaťáky. Nejdřív virtuální, pak už reálné. Tenhle koncept je asi nejlacinějším a nejlínějším pokusem o ždímání peněz ever. A stejně tak lacině, lícně a uspěchaně působí i celá, jinak docela příjemná hra. Škoda.