Napriek vlne kritiky, ktorá sa zniesla na prvý DLC k hre Fallout 3, priniesla Operation: Anchorage presne to, čo Bethesda sľúbila. Maximálne mohol človek polemizovať nad tým, či je takýto druh hrateľnosti vhodný pre svet Falloutu. Druhý prídavok však sľuboval viac, ako priamočiaru, lineárnu akciu.

Pustina býva v poslednom čase plná neznámych signálov a prosieb o pomoc. Jeden by sa až divil, čo sa to s tým svetom deje. By ma zaujímalo, či ten človek, čo signál vyslal, počíta aj s tým, že ho zachytí nejaký kus magora, ktorý ho rovno odstrelí. :-) V mojom prípade však mal šťastie, ja som dobrák od kosti, veľký hrdina Pustiny, čo chodí po vode. Ehm. Chlapík sa volá Wernher a tvrdí, že ušiel z miesta nazvaného Pitt. Vraj pekla na zemi, plného všelijakých nechutností a otrokárov. Toto miesto už dlhé roky sužuje zvláštna choroba, ktorá z ľudí robí bláznov až zvieratá. Povráva sa však, že vodca otrokárov má na túto chorobu liek. Liek, ktorý by mohol jeho ľudí oslobodiť od otroctva. No nepomôžte mu! :-)

Úprimne, neviem čo si o „The Pitt“ mám myslieť. Pokiaľ totiž pôjdete striktne po hlavnom príbehu – a to zrejme pôjdete, keďže to je ten faktor, ktorý vás núti hrať ďalej – dohráte hru skôr ako ste dohrali Operation: Anchorage. Zhruba tri hodiny je naozaj málo. Aj keď je dobré podotknúť, že výtvarne sa im opäť podarilo vytvoriť zaujímavé prostredie. Plné ocele, dymu a nehostinného prostredia. Čo je to však platné keď máte ako postava minimum možností na výber. Klamať ide, avšak vždy ma to dostalo k rovnakému výsledku. Klamal som asi dva krát a dva krát to bolo k ničomu. A pokiaľ ma pamäť neklame, len asi v dvoch rozhovoroch som mohol použiť „skill“ alebo perk.

Celá operácia „The Pitt“ sa tak zaraďuje medzi – síce rozľahlejšie – ale primitívnejšie „questy“ vo Falloute 3. Jeden by čakal, že čas, ktorý si Bethesda na dokončenie DLC zobrala, sa podpíše aj na pestrosti obsahovej stránky a nie len na jej vizuálnom stvárnení. Inak samozrejme môžete čakať štandardnú hrateľnosť á la Fallout 3. S tým, že ak vaša postava dosiahla maximálneho levelu, ani tu ďalej postupovať nebude. Takže viac-menej pracujete naprázdno, len pre dobrý pocit. A ten sa nedostavuje. Aj keď, pravda, výsledok celého vášho snaženia bude v každom prípade morálne otázny, ak nie pochybný. Za seba musím povedať, že ani jedna z možností, ktoré ohľadne lieku dostanete, nie je úplne čistá a v poriadku.

Mám rád Fallout 3, zvykol som si na jeho inakosť, zvykol som si na veci, ktoré Bethesda spravila tak ako spravila. Operation Anchorage dodala len to, čo autori sľúbili, avšak z popisu The Pitt mal človek pocit, že sľubujú čosi viac, čosi zaujímavejšie a hlavne dlhšie. Takto ostáva po dohraní druhého DLC zvláštna pachuť a otáznik nad posledným prídavkom. Bude Broken Steel len ďalší zabudnutý a krátky quest, ktorý zošijú v Bethesde horúcou ihlou? Alebo to bude zážitok rovnajúci sa lepším úlohám z Falloutu 3? Rozsah a náplň The Pitt skôr vytvárajú obavy, akoby ich zaháňali. Ale na súdenie tretieho DLC bude času dosť, keď vyjde. The Pitt je tak v mojich očiach sklamaním, sklamaním, ktoré sa síce nevymyká štandardu F3, avšak od tohto DLC som predsa len čakal viac než som dostal.