Malá casual hříčka, variace na slavný Arkanoid, na Steamu k dispozici za lidovku. A je to super! Samozřejmě že pokud máte nahrány stovky hodin Arkanoidu, nebo některého z jeho klonů, tak vás Reaxxion bavit nebude. Jinak je to ale moc fajn hříčka, která chytne a nepustí. Nebudu zbytečně popisovat princip Arkanoidu, spíš se chci zaměřit na zajímavé novinky a změny, které Reaxxion přidává do kotlíku osvědčené hratelnosti a řádně je tam promíchá.

Celý Reaxxion je vizuálně velmi industriální. Proto je vaše „pálka“, kterou odrážíte kuličky, jakýmsi zhmotněným tekutým kovem. Kuličku vystřelíte kliknutím levým tlačítkem myši. Klasickým rychlým kliknutím se z tekutého kovu vystřelí malá kulička a vaše pálka se o ždibec zmenší, protože jste z toho tekutého kovu vystřelili onu kuličku. Rychlým kliknutím vystřelíte malou, když levé myšítko podržíte trochu déle, vystřelíte velkou kouli. Vtip je v tom, že malá kulička se od všech destiček nahoře odráží a některé rozbije třeba až na více zásahů. Zatímco velká koule projde třemi čtyřmi destičkami které spolehlivě zničí a odrazí se až od páté. Jenže velká koule vám zase výrazně zmenší pálku na odrážení, protože vyžaduje více tekutého kovu.

A vo tom to je – vytvoříte si radši menší kuličku, se kterou to bude pomalejší, ale jistější (velká pálka na odrážení), nebo velkou kouli, která bude ničit všechno v cestě, ale sežere moc tekutého kovu a vaše pálka se tak smrskne? Nemusíte se ale bát, že byste si udělali velkou kouli a do konce hry hráli s malou pálkou. Ze zničených destiček (skoro) vždycky ukápne kapička tekutého kovu. Když ji seberete (najedete pálkou pod ni tak, aby ji pálka absorbovala), vaše pálka se maličko zvětší. Je tedy žádoucí tyto kapičky sbírat a pálku zvětšovat. Ovšem pozor, nemůžete ji mít přes půl monitoru. Pálka má určitý limit tekutého kovu, po jehož dosažení dojde k přeplnění a z pálky se začnou samovolně uvolňovat malé kuličky a zase se bude zmenšovat. Této nemilé události lze předejít jednoduše – buď nebudete sbírat všechny kapičky, nebo si budete všímat své pálky, která se při velkém objemu kovu začne vlnit (nestabilní) a při naprosto kritickém přeplnění uslyšíte i varovný zvukový signál.

Nic vám samozřejmě nebrání vystřelit na začátku kuličku malou a po nasbírání několika kapek kovu a zvětšní pálky vystřelit kouli velkou. Můžete tak mít libovolný počet různě velkých koulí a kuliček (tolik, kolik vám vaše zásoba kovu v pálce dovolí) a různě tak taktizovat. Možností jsou spousty a každý si najde svůj styl.

Design jednotlivých úrovní je nápaditý a zajímavý, nejsou to jen statické bloky destiček, ale různě poblikávající, pohybující se obrazce, tvary. Jsou to například různá zvířata, květiny, předměty apod. Občas jsem se přistihl, že hraju jen kvůli tomu, abych viděl další level. Souboje s bossy probíhají ve formě jeden na jednoho. Vy a vaše pálka je dole, soupeřova nahoře. A pinkáte tak dlouho, dokud jeden z vás ten balónek nestihne odrazit. S každým dalším ťuknutím balónku o něco se jeho pohyb zrychluje a po úrovni ještě kmitají různé znižitelné i nezničitelné destičky, které tomu dodávají pořádný adrenalin. Pokud náhodou nestihnete odpálit kuličku, další se zhmotní z vašeho tekutého kovu, tudíž vaše pálka bude menší a soupeřova stejná. A naopak. Pokud pořád vyhráváte, tak se soupeř zmenšuje a zmenšuje, až jej porazíte. Většinou se hraje cca na pět kuliček.

Jak již bylo napsáno v úvodu, pokud ještě nejste přearkanoidováni, je Reaxxion jasná volba pro zkrácení podzimních večerů. Příjemná casual oddychovka, kterou nedohrajete za dvě hodiny vás zbytečně nefrustruje, ale dokáže nabídnout výzvu i zkušeným hráčům. Za ty necelé dvě stovky to stojí a k dispozici je i hodinové demo.