Že Bioware má v mezi milovníky RPG a her vůbec v ČR výsadní postavení, o tom nemůže být pochyb. Velká a věrná komunita se aktivně podílí na jakékoliv hře od tohoto oblíbeného kanadského studia. Jejich hry mají zkrátka to těžko definovatelné „něco navíc“ co je odlišuje od běžné produkce. Proto je jen dobře, ze se EA Czech rozhodlo dělat větší akce se zapojením veřejnosti právě pro ně. A jak to dopadlo letos?

Stejně jako dobře zvládnutý a úspěšný minulý ročník, se sraz konal v milosrdném přítmí středověké krčmy Anno Domini 1471. Přestože z EA předem avizovali překročený kapacity limit, naštěstí zdaleka nedorazili všichni. Krčma totiž byla už půlhodiny po oficiálním zahájení naprosto plná a to nemluvím jen o místech k sezení, větší počet lidí by prostě už narušil atmosféru.

Celou akci z pozice moderátora provázel Mikoláš Tuček(ex Score, RePlay, FRAG a kdovíco ještě), který se svou uvolněnou nenuceností zhostil úkolu lépe než moderátor loni(Ali -2 points). Ještě omluvil svou kolegyni Alžbetu Trojanovou, která mu měla sekundovat, což vyvolalo u části mužské populace protáhlé obličeje. Prý dala přednost studiu, což bylo shledáno natolik chvályhodným, ze požádal o potlesk(Alžběta zřejmě studuje americké dějiny, protože 5 minut předtím psala na Twitteru, že dokoukala True Grit ;) .

Po představení zástupců EA a dalších osob se plynule přeslo na prezentaci Dragon Age 2, která byla promítána na solidní plátno, takže bez problemů viděl každý, kdo byl místnosti. Celou herní ukázku, které spočívala v jednom celém kratším questu vtipně komentoval Sebastian Chum, občas doplňovaný Jaroslavem Faltusem. Ponechám záměrně stranou obsah, ale ukázka jasně poukázala na různá vylepšení, ať už jde o větší dopady obsahu rozhovoru a rozhodnutí, tak technické kvality hry. Hlavně souboje nyní působí věrohodněji, postavy mají více pohybů a zlepšila se i celková dynamika. Ze to neplatí pouze pro pc, jsem se později přesvedčil na volně hratelné Ps3 verzi. Potěšila mě také vetší břitkost dialogů, které nyní více odpovídají tomu, když na sebe narazí výrazné osobnosti, každá se svým egem a odlišným pohledem na situaci.

Následoval Velmi těžký kvíz, který po pár zahřívacích otázkách potrápil i skutečné nerdy a znalce celé produkce Bioware. Napětí se dalo krájet a počet nakrčených čel a ohlodávaných propisek byl v tu chvíli na metr čtvereční jistě největší v ČR. Výherci si rozebrali (tedy, jak kdo, že? ;) ceny od EA. Zde musím zmínit pro mě překvapivou, ale i příjemnou věc: Všechny na hlavu porazila žena, přestože poměr mužů k ženám byl tak 115: 5. Respekt a gratulace.

Následně se osazenstvo rozprchlo k baru a dvaceti notebookům(a jedné Ps3) s připravenou hratelnou verzí Dragon Age 2. Notebooků bylo v rámci možností dostatečné množství, aby se zájemci rozumně prostřídali. Následovala panelová diskuze s různými zástupci české herní scény, např. Slavomír Benko, Petr Poláček, Martin Bach, Marek Tvrdý a František Fuka. Posledně jmenovaného mám rád a umí být zábavný a vtipný(což také byl), ale jeho 10+ let opakované sáhodlouhé litanie o hrách, které zná a hraje jen ON a AI byla lepší na Commodore 64 už jsou dávno únavné, plynou do ztracena a hodily by se spíše na domácí mejdan, než do veřejné diskuze s lidmi o dvě generace mladšími. S tím se pojí i jediná větší výtka moderátorovi, měl to prostě utnout a raději dát více prostoru otázkám přítomných fanoušků, kterých bylo povážlivě málo. Tak snad příště…

Po diskuzi se rozproudila volná zábava a tak se

pilo…

a pilo…

divoce tančilo – několik tisíc 8-12 letých fanynek ze Sims komunity teď vztekle duplo a šlo s pláčem napsat do Bravo Girl, že je idol zradil

ladně tančilo

prostě zábava byla v plném proudu :)

Závěrem bych snad jen dodal, že celková atmosféra byla opět v naprosto pohodovém duchu, zcela bezkonfliktní a spousta lidí se už mezi sebou znala. Říká se že nevstoupíš dvakrát do téže řeky, ale proč si to odpírat, když to pokaždé stojí za to. Tak že by potřetí? :)