pane hratZapomeňte na práva, licence a pravděpodobnost. Kdybyste mohli dát libovolnému existujícímu vývojářskému studiu jakoukoliv herní značku, která by to byla a proč? Značka by mohla a nemusela podstoupit změnu žánru. Jde o to, jak by zrovna tuhle věc zpracovali tihle kluci, kdyby měli volné ruce? Tady je náš výběr:

Overwatch:

Criterion Games + Rollcage: Starší závodní sci-fi zběsilost, kde jste si to frčeli s oboustrannými čtyřkolkami několik set kilometrů za hodinu. Oboustrannost spočívala v tom, že kola byla větší než auto, takže jste mohli v pohodě najet na stěnu tunelu, pak si to svištět po stropě a když tunel končil, normálně jste vyletěli a dopadli na “druhou stranu” a nerušeně jste jeli dál.

Nerušeně za předpokladu, že do vás zezadu nestříleli ostatní rakety. V Rollcage byla hromada zbraní a power upů, které už tak adrenalinovou jízdu řádně okořenily. A teď si představte, že by tenhle divoký koncept dostali do rukou Criterioni. Odvázaná open world závodní akce se čtyřkolkami, powerupy, spoustou zbraní a powerupů, vymakané bouračky… To by tvůrcům Burnoutů sedlo myslím pěkně.

Firaxis Games + Commandos: Tady trochu váhám, jestli bych dal moje milované Commandos raději Firaxis Games, nebo Arkane Studios. Ať už tak či onak, obojí by byla asi super volba. Dishonored je vlastně takové first person Commandos, kde namísto pěti různých vojáků máte jednoho. Firaxis zase mají moře zkušeností se strategiemi a pořád dělají špičkové tituly, takže bych se nebál ani tam. Je už jedno jestli by to bylo 2D nebo 3D, ale musel by zůstat izometrický pohled a důraz na stealth.

Dalších možností mě napadají spousty. Zajímavá by byla i kombinace Rocksteady Studios + Tomb Raider, nebo třeba Quantic Dream + Monkey Island. Ach…

Zeal:

Gearbox Software + Doom: Nemusel by to být vyloženě Doom, on by to mohl být klidně i Blood, či jiná známá značka, kterou většina hráčů… Nebo víte co? Škrtněte Dooma, škrtněte Blood. Gearbox Software musí reinkarnovat Shogo: Mobile Armor Division, protože ta hra psala jako snad žádná jiná! Nejen, že nabízela možnost nasednout do obřích vraždících strojů, ale měla tak nějak všechno vypilované až na kost, jako napínavé mise, strhující příběh a vůbec atmosférou se jí vyrovnalo jen máloco. Přinesla do žánru skriptované sekvence a kdo ví co ještě dalšího.

No a Gearbox, jak víme, umí, takže pokud by se jim povedl výsledek na způsob masakrálního Borderlands 2, na stopro bych se vydal pro originálku už na zahajovací půlnoční prodej, abych jako byl jeden z prvních, kteří si tu novou Shogo pořádně ošahají.

Appendix: Pokud by se mohl znovu dát dohromady Team Silent, tak Team Silent + Silent Hill, to je takové moje tajné přání, které se asi už neuskuteční. Docela rád bych viděl, co by udělal s Jamesem Bondem tým Kojima Productions. Nebo co takhle kombinace Crytek + Arma? Velmi bych byl zvědavý, jak by dopadla taková Quantic Dream + Duna, samozřejmě jako adventura, čímž ostatně původní Duna od Crya byla. Nejzajímavější postavičkou byl a je Peter Molyneux, takže 22 Cans + BattleCruiser 3000AD!

Edie:

Creative Assembly + Star Wars: Protože se moc o studia nezajímám a zas takový pamětník jako kolegové nejsem, tak jsem si vypůjčil myšlenku, které padla v jednom podcastu GameInformeru, která se mi víc než zamlouvala.

Jelikož Creative Assembly jsou největší borci na strategie, tak kdyby dostali do rukou licenci od Disney na Star Wars mohla by to být velice povedená hra a ještě by mohli mít rekordní prodeje. Poslední strategie z universa Star Wars byla Empire at War (+ datadisk), kde pozemní souboje byly docela oser, ale vesmírné bitvy (moc moc stíhaček, velký křižníky, všude barevný světýlka) byly krása. Kdyby se tedy dali dohromady velkolepé bitvy, které CA umí a místo samurajů ze Shoguna by tam běhali stormtroopeři + AT-AT … byl by to 100% hit.

MickTheMage:

Obsidian + The Elder Scrolls:  Prekvapenie, však? Nad niečím podobným som už uvažoval dlhšie. Kto ma pozná vie, že milujem svet „The Elder Scrolls“ a bolo to nedávno, čo mi napadla taká kacírska myšlienka. Čo ak by Bethesda nechala urobiť Obsidian nejaké väčšie DLC, prípadne celý spin-off odohrávajúci sa v ich svete. Ten svet má úžasný potenciál, ktorému však chýba jedno. No chýba. Nemôže chýbať, keď nikdy neboli tvorené so zámerom, aby niečo také obsahovali. Ale, práve potenciál celého sveta priam pozýva k tomu, aby niekto vytvoril niečo nové, zaujímavé. Uchopil svet a jeho históriu, ktorá sa tu ponúka spôsobom sebe vlastným. Áno, myslím pri tom na Planescape: Torment. Elder Scrolls so svojimi ríšami daedrických princov, množstvom mytológie, ktorá medzi hrami (snáď) ani nemá obdobu, sa priam ponúka. A Obsidiani sú jediní, o ktorých si myslím, že by niečo také dokázali perfektne uchopiť a výsledok by určite stál za to.

Firaxis + Master of Orion: Myslím, že kombinácia je jednoznačná. K tomu netreba veľa dodávať. Snáď, len aby inšpirácia vychádzala z vynikajúceho druhého dielu a nie z toho, ktorého meno mám zakázané hovoriť. Som si istý, že Firaxis by dokázali postaviť zaujímavú, a hlavne, hrateľnú modernú verziu tejto hry.

Irrational Games + Queen: Stále snívam o hre, ktorá by dokázala naplno využiť poetiku a hudbu skupiny Queen. The eYe mala dobre nabehnuté, avšak realizácia stroskotala z množstva dôvodov, ktoré teraz nemá zmysel rozoberať. Keď však začnem uvažovať o tom, ktorá spoločnosť by sa podobnej témy mohla chytiť, tým správnym spôsobom, nie som si úplne istý. Pre Irrational hrá do karát práve schopnosť vytvoriť pre hru zaujímavé vizuálno, čo by v tomto prípade bolo prínosné. Myšlienkovo by hra mohla pokojne vychádzať z The eYe, prípadne (a to by bolo o to zaujímavejšie) by som privítal niečo nové. Nový pohľad, uchopenie celej tematiky. Inšpirácia samotnými textami, možno? V každom prípade hudobná a vizuálna zložka by mali kráčať ruka v ruke s kvalitnou hrateľnostou a aspoň trochu zaujímavým príbehom. Myslím, že na to Irrational Games by mohol byť tým pravým tímom.

Rocksteady Studios + Teenage Mutant Ninja Turtles: A nakoniec jedna, ktorá musí byť. Myslím, že spojenie týchto dvoch názvov v jednom riadku vypovedá samo za seba. Ak by sa im podarilo pre korytnačky spraviť to, čo spravili pre Batmana… Ani nemyslieť! :-)

Myslím, že tým to môžem pokojne uzavrieť. Ešte mi po hlave chodí kdejaká klasika, ale bohužiaľ k nej nedokážem nájsť správny, súčasný tvorivý tím. Na Ishar 4 by to možno chcelo nejakých šikovných Francúzov. Avšak tu sa napríklad obávam, že by to v modernom prevedení nefungovalo tak dobre ako klasický originál. A tak by sa pokojne dalo pokračovať do konca časov. :-)

minitroll:

Platinum Games a Shinji Mikami + MDK 3: Když vyšla hra Murder Death Kill v roce 1997, bylo to celkem pozdvižení. Svižná střílečka v unikátní grafické stylizaci, praštěným humorem a praštěnými postavami. Hra nabrala slušnou základnu fanoušků, vyšel další díl a pak to zdechlo. Stejně jako Shiny Entertainment.

Když vyšla v roce 2010 jedna z nejlepších akčních her teto generace Vanquish od Platinum Games, recenze jásaly, úzká skupina hráčů jásala, ale mainstream publikum se ke hře otočilo zády. A to je obrovská škoda. Proto by bylo skvělé, kdyby MDK resuscitovali právě autoři této hyperkinetické pecky, při které krev buší ve spáncích, tep jede těsně pod hranicí kolapsu, ruce drtí gamepad jak při zásahu elektrickým proudem. A to bych si rád zopakoval v univerzu MDK. Vy ne?

Visceral Games + Dungeon Keeper: Nechápu to. Žijeme v době, která je už několik let zmítaná mánií Harryho Pottera, postavy z Pána Prstenů se dobře prodávají i na toaletním papíru a zmalovaní teenageři si v parku hrají na zamilované upíry a vlkodlaky. Všude skřítci, trollové, trpaslíci, goblini, elfové, duchové a podobná havěť. Fantasy literatura zažívá renesanci. Tak proč EA sakra neoživí značku, která se velice dobře prodávala už tehdy? Mají značku Dungeon Keeper (RIP Bullfrog), mají skvělé programátory a dříče vývojářské nadprůměrnosti Visceral Games, kteří by se zhostili tohoto úkolu velmi dobře. Který hráč by si nechtěl vycvičit svého goblina, aby přilezlé hrdinské chátře se svatozáří nad hlavou pořádně nakopal kou…ehm koleno? Každý by chtěl! A s pořádnou reklamní kampaní, kterou EA umí (když chce) by se zadařilo a ještě by v případě úspěchu mohli udělat nějaký spin-off na Kinect/Move pro nejmenší. Na co se tedy pořád čeká? Schofielde! Robbinsi!! Riccitiello!!!

Redsnake:

Valve (Portal 2 team) + No One Lives Forever 3: Po pokračování série NOLF už toužím léta. Monolith sice stále existuje a podle posledního Gotham City Impostors jim vtip ještě nedošel, ale myslím že kdyby se práce na třetím dílu pustili lidi, kteří přišli s geniální absolutně šílenou Glados, mohlo by to dát hře tu potřebnou šťávu a navíc by i díky úspěchu Portalu přitáhli ke hře nový hráče, koneckonců kdo dneska pamatuje Kate, že jo. Dneska jsou ty FPSky braný moc vážně, takže návrat k perům s kyselinou a dalším bondovským vychytávkám by byl skvělej. A doufám že by to neskončilo u Waltheru PPK zakódovanýho na Kateinu ruku a minirádia ;-)

Visceral Games + System Shock 3: Kacířství ! Proč nedat pokračování jedný z nejlepších her vůbec Irrational Games, když dokážou udělat něco jako je novej Bioshock Infinite, nad kterým člověk slintá a dělá předobjednávky na roky dopředu ? Protože tvůrci Dead Space podle mě mají skvělý talent na to udělat hru atmosférickou a strašidelnou. Takže zpátky do cyberpunku, ideálně někam do kosmu a chci skvělou muziku, zvuky při kterých se budu v noci klepat a objednávat XXL balení Pampers a atmosféru co se dá krájet. A Shodan, dejte mi zpátky Shodan !