main art from heroes of the storm, blizzard mobaTo by si mohl říct leckdo, když před pár dny viděl oznámení Heroes of the Storm. Blizzard se sune do dalšího žánru a dělá další novou hru. Sice trochu pozdě, ale věřím, že i v nacpané a hyperkonkurenční kategorii moba her se jim to může povést. A nejen povést přežít. Těžko se teď bavit o tom, jestli bude Blizzard dominovat a jestli třeba za rok za dva porazí Dotu 2. To je takové hrozně vděčné novinářsky, napsat si do titulku něco jakože Blizzard se vrací a vyzývá Valve v tom, co jim chlapci z Washingtonu tak trochu čmajzli.

Je to ale stejně hloupé, jak furt poměřovat Google+ a Facebook. Světe div se, ale víc věcí ze stejného ranku vedle sebe může koexistovat a není to problém. Jedna se bude holt používat víc, druhá trochu míň a všichni budou happy. Stejně tak může úplně v pohodě fungovat Heroes of the Storm a Dota 2 může být větší, lepší a úspěšnější. A vůbec to nebude znamenat, že by Blizzard neuspěl. Kolik MMOček můžeme považovat za úspěch, i když nikdy “neporazily” WoWko? Pár by se jich našlo.

Dota 2 je výborná. Fakt skvělá. Ale pořád má obrovský potenciál pro zlepšení. A pokud se Blizzardu podaří identifikovat ty slabé stránky Doty 2 a ve svém Heroes of the Storm je doladí k dokonalosti, mohlo by to být něco velkého. Na moby nejsem ani zdaleka odborník, ale Dou 2 jsem hrál a něco jsem o tom sepsal na Games. A teď ji už nehraju. Proč? Inu, je to jednoduché – hra je příšli komplexní, nic moc to nováčkovi neusnadní, tutoriály stojí za prdlačku a bez čtyř dalších kámošů na TeamSpeaku to zase takový šlágr není.

Asi nejde čekat, že by Blizzard udělal svoji mobu nějak radikálně jinak. Bohatě ale bude stačit, když vymaká tutoriály na jedničku. To ve svých jiných hrách umí udělat fakt výborně, jde jim to od ruky. I do subjektivně nejtěžšího StarCraftu II (z těch tří značek) není vůbec těžké proniknout. Naopak. Nebavím se samozřejmě o multiplayeru, ale o kampani, tutoriálech a tréninkovém módu. Je to až triviální. Diablo jde hrát v podstatě jen pomocí dvou tlačítek na myši. A WoWko je svojí počáteční příjemností také dostatečně známé. O nenásilném a bezbolestném proniknutí do Hearthstone nemluvě.

Takže předpoklady pro fajn úvod bychom měli. Další “průšvih” Doty 2 je komplexnost. Než se naučíte těch 100+ hrdinů, trvá to věčnost. A co 100+ hrdinů, než se naučíte alespoň jakš takš hrát s jedním, trvá to taky dlouho. Learning curve je fakt velká. Hra vás sice nijak netrestá, v tom Valve prsty nemá, ale (spolu/proti)hráči vám to dají sežrat. A osobně mám s Dotou 2 ještě jeden nemalý problém a to je její délka. Večer přijdu z práce a fakt nechci patnáct minut hledat zápas, pak ho hodinu hrát a pak třeba prohrát. Nemám večer čas na deset zápasů, abych aspoň párkrát vyhrál.

Když budou zápasy kratší, nebude to tak komplexní a bude to na mě co nejpříjemnější, tak budu vrnět blahem. Další velkou zbraní, kterou má Blizzard jako assassín zastrčnou v rukávu a která mu strašně moc pomůže, jsou značky. Jestli mi něco neuteklo, tak všechny moby, nebo tedy alespoň ty fakt velké, nejhranější a mainstreamové, jsou zasazeny do prostředí přebarvičkovaných fantasy kde se to jen hemží elfy, trpajzlíky, troly, orky a podobnou havětí, která i už leze zadnicí. Je to všude a já to už nechci.

Heroes of the Storm nebude založené na WoWku, ale bude využívat postavy ze všech tří světů Blizzardu – Diabla, StarCraftu a WarCraftu. Dalo by se očekávat, že zastoupení hrdinů z jednotlivých značek bude alespoň trochu rovnoměrné. A bude to rozhodně osvěžující, když nějakou naváděnou raketou z robota ze StarCraftu rozcupujete nějakého orka na kaši. To bude pecka. Ještě by bylo super, kdyby se měnilo i prostředí. Jasně, mapa je jen jedna, s tím layoutem netřeba nijak hýbat. Ale kdyby se měnilo vizuální zpracování, že by byl stejný layout ve třech podáních, bylo by to taky moc fajn.

Osobně se na Heroes of the Storm fakt těším. Blizzardí hry a styl, ať už vizuální, příběhový či hratelnostní, nemusí každému vyhovovat a toho jsem si vědom. Mně osobně ale jejich přístup sedí a zatím jsem fakt více než spokojený se vším, co udělali. I ten Hearthstone je boží. Člověk by si řekl “ježiš další kartičky”, ale ono je to výborné. Kartičky jsem nikdy nehrál, Coraabia mě od nich spíš odradila. Vyzkoušel jsem ale Hearthstone, hned jsem byl zaháčkovaný a už jsem jim tam nasypal i pár (ehm, desítek?) ojro.

Stejně tak věřím, že se jim může povést Heroes of the Storm. Možná to Dotu 2 neporazí do roka, do dvou let a možná ji to neporazí nikdy. Naštěstí ale nemusí nikdo nikoho porážet. Mně bohatě stačí, když to bude dobrá hra.