Mirror's Edge 2

Mirror’s Edge 2

Mirror’s Edge 2 má vyjít někdy v průběhu příštího roku. Konečně, po dlouhé době. A to bych ani neřekl, že originální hru a pokračování bude dělit děsivých osm let. Z mého pohledu to bude sedm – k Mirror’s Edge jsem se dostal celý rok po jejím vydání, byla to moje první PS3 hra. Před šesti lety mě ohromila svojí čerstvě působící hratelností. Zážitek rozhodně posílil design sněhobílých paneláků s do modra laděnými stíny, a to podtrhl pěkný soundtrack, který nemá úplně každá hra.

Je to jedna z mých nejoblíbenějších her vůbec, i přesto, že její příběh je na úrovni odpadu vhodného k vyvezení za hranice našeho státu. Opravdu moc se těším na pokračování, vlastně už od chvíle, kdy Faith skočila do vrtulníku na konci prvního Mirror’s Edge (Uwe Boll by to nenapsal hůře, ale možná ani lépe). V posledních měsících si ale říkám, že těšení se na dvojku ME bych měl pořádně zmírnit. Vždyť ono to bude nakonec to samé – jak jsme ostatně mohli vidět v posledním „gameplay“ videu. Bude to, podle všeho, jen DLC, datadisk s novými misemi. A na něj čekat takovou dobu, to je trošku k pláči.

Náladu mi nespravuje ani ujištění tvůrců, že se dvojka zaměří na kombat, který ale u jedničky byl tou nejhorší, nebo vlastně druhou nejhorší věcí na hře. Také se mi nelíbí, že tu bude nejspíš stejné prostředí a opravdová novinka žádná. Tedy zatím nic takového avizováno nebylo. Vím, že DICE ukazovali zatím jen pouhá dvě videa, takže něco nového, odlišného a možná i revolučního by se eventuelně mohlo objevit ve videu třetím, nejspíš už na letošní E trojce.

Ale přesto mám pořád takové tušení, že to nakonec bude dělané přes kopírák, aby byla spokojena hlavně ta nejhlasitější část fanoušků, tzv. fandapuristé. Jak už to tak občas bývá.

Nevím jak ostatní, ale já chci od pokračování víc, než jen nový (a naprosto přebytečný) kombat systém a (zbytečný) příběh. Chci fotorealistickou industriální krajinu, nové prvky v movesetu Faith, více cest vedoucích k cíli, bohatší, a méně statické, prostředí, a vůbec, myslím si, že nejlépe by novému Mirror’s Edge sedělo, kdyby vyšlo speciálně pro virtuální realitu. ME je pro mě osobně synonymem čerstvé hratelnosti a myslím si, že jedině tímto způsobem by si ji mohla zachovat.

Inovativní, svěží, jedinečná. Chci aby taková zůstala.