Nejnovější rozhovor s Denisem Dyackem na serveru next-gen mne opravdu pobavil. Pokud náhodou nevíte, co je to za pána, tak vězte, že v roce 1992 založil studio Silicon Knights a významnou měrou se podílel například na Blood Omen: Legacy of Kain. V současné době pracuje na titulu Too Human exkluzivně pro Xbox 360. A copak vtipného řekl tento pán?

Inu, je to jednoduché. Všichni křičí, že originalita z herního byznysu utíká seč jí síly stačí. Ono ani není divu – hry stojí majlant a málokdo bude investovat desítky milionů dolarů do vývoje něčeho, co vypadá divně, ať už tomu rozumí, nebo ne. Občas se něco pěkného vyloupne na povrh a uspěje to i komerčně (Portal), ale moc často se to nestává.

Pan Dyack prohlásil krásnou myšlenku, která je úplně nová a revoluční:

„Musím říci, že množství originality se zmenšuje, i když se zvyšuje poptávka po nových značkách. Herní průmysl je v krizi co se originálních nápadů týče. Je to těžké.“

Samozřejmě se podobný výkřik do tmy nemůže obejít poznámkou o revolučnosti Too Human a o tom, jak je to originální hra:

„Neznám žádný podobný titul… Na Xboxu 360 vůbec. Bude to docela zajímavé.“

Ale ale, žádný podobný titul? Pojďme se podívat do dob nedávných – Silverfall, Hellgate: London, Titan Quest. Z dob dávných jmenujme jednu hru za všechny – Diablo. A že na Xboxu 360 nezná vůbec nic podobného? Hm, co třeba připravovaný Sacred 2? Kingdom Under Fire 2? Příště by se měl Denis zamyslet, než něco vypustí z pusy. Nadávat na ubývající originalitu ve hrách a přitom vyvíjet moderní kopii Diabla a to rovnou trilogii…